Fabuła

David Walker

Lata temu, w realiach dziewięciowiecznej Mercji – jednego z siedmiu państw heptarchii anglosaskiej, mieszkał człowiek znany jako David Walker. Przez innych postrzegany był jako wysłannik diabła, gdyż wierzył jedynie w potęgę świata snów – nie uznawał żadnych bóstw. W tych czasach jawne opowiadanie nocnych mar było zakazane, ponieważ świadczyły one o odwiedzaniu śniącego przez demoniczne istoty. Przez wiele lat David był prześladowany i poniżany za głoszenie swoich sennych fantazji. Szara rzeczywistość doprowadziła go do zaawansowanej depresji, pocieszenie znajdował jedynie w snach, toteż śnił jak najwięcej. Któregoś dnia ludzie z wioski postanowili zabić Davida. Ten ich uprzedził i w momencie, gdy jego dom był oblegany przez hołotę, poderżnął sobie gardło. Jego ciało zostało wyrzucone do morza.

Powstanie nowego świata i idea światów równoległych

Śmierć niekiedy definiuje się jako zaprzestanie istnienia w jednym świecie i rozpoczęcie nowego w innym. Tak stało się z Davidem. Na skutek wyboru, którego dokonał – poświęcił życie dla snów – powstał nowy świat, równoległy do naszego. Tam też David narodził się na nowo, przyjmując jednak inną powłokę cielesną, niż w świecie rzeczywistym, gdzie zginął.
Świat, w którym się zjawił był jednak chaotyczny. Walker postanowił uporządkować go i za pomocą pięciu żywiołów – magię, którą praktykował w świecie rzeczywistości ustanowił jako piąty żywioł – stworzył namiastkę świata, który teraz znamy. Choć świat ów przybrał odpowiedni kształt, to był pusty i pozbawiony kontrastów; nijaki. David postanowił więc zapełnić pustkowie istotami znanymi z legend: pojawiły się pierwsze smoki, karły, lodowe olbrzymy i trolle. Dla utrzymania równowagi Walker wprowadził elementy świata rzeczywistego: przeróżne ptaki, ssaki znane z łąk, lasów, pastwisk, owady, ryby. Wszystko po to, by utrzymać ład i harmonię.
Ostatecznie, nie mając lepszego wyjścia, Walker zdecydował się na sprowadzenie ze świata rzeczywistego ludzi, którzy pomogliby mu dokończyć jego dzieło.

Portal oraz ci, którzy mogą przezeń przejść – wybrańcy

Skutkiem ubocznym magii, która panoszyła się w Fantazji – świecie Walkera było powstanie Portalu, który do dziś pełni rolę łącznika między światem magii a rzeczywistością. Nie każdy może przejść przez Portal – pierwotnie warunkiem była wiara w magię oraz moc snów.
Twórca magicznego świata wybrał osiem osób z różnych zakątków świata. Każdą obserwował przez długi okres czasu, by upewnić się, że jest tą właściwą – wierzy w potęgę magiczną. Ponoć David na same obserwacje poświęcił około piętnastu lat swojego życia.
Wybrańców uświadomił o istnieniu świata magii, pokazał im też jak wywołać Portal. Każda z wybranych osób była inna, różniły ich: płeć, wiek, kolor skóry i przede wszystkim – kultura. Wybrańcy udoskonalili świat Davida, wprowadzając doń stworzenia występujące w ich kulturach i wierzeniach.

Historia wybrańców – zaludnienie krainy Fantazji

W zamian za pomoc w ukończeniu dzieła życia, David pozwolił Wybrańcom osiedlić się w nowym świecie. Początkowo zamieszkiwali oni w lesie, budując z pomocą magii niewielką wioskę, podczas gdy Walker wieńczył swoje dzieło wysokimi górami. Doszło do rozłamu między Wybrańcami – troje z nich pragnęło sprowadzić do Fantazji ludzi ze świata rzeczywistości. Było to zakazane, by zachować wyjątkowość świata magii, by nie został on zniszczony przez innych ludzi. Chikamatsu, Maria i Jean przeprowadzili przez portal blisko trzydzieści osób. Gdy Walker dowiedział się o tym, wszystkim Wybrańcom odebrał moc władania magią. Ukarał też sprowadzonych – raz do roku żądał od nich ofiary w postaci ośmioletniej dziewczynki. Sprawił on też, że przejście przez Portal stało się znacznie trudniejsze, należało zdobyć kilka artefaktów i stworzyć odpowiednie warunki.

Rozpowszechnienie magii wśród ludzi – czarownice, wiedźmy, magowie

Mówi się, że dwójka Wybrańców postanowiła wstąpić w związek partnerski (prawdopodobnie Maria i Jean). Ponoć ich dzieci, Michele, Grace i Connor, wykazywały podstawowe zdolności magiczne. Michele została złożona w ofierze, gdy ukończyła ósmy rok życia. Potomstwo Grace także interesowało się magią i podobnie jak ona potrafiło opanować tę sztukę wskutek nauki. Okazało się, że zdolności te przekazywane są z rodzica na dziecko. Connor zginął podczas eksperymentu magicznego; mówi się, że zabiło go zaklęcie.
Jest legenda mówiąca o powstaniu ras istot posługujących się magią.

Religia. Prześladowanie Odmieńców i powstanie Stowarzyszenia Nocy 

Kara ustanowiona przez Davida przyczyniła się do postrzegania go jako boga. Nadano mu tytuł Jedynego Słusznego Pana. Początkowo miejscami kultu były ołtarze, gdzie nakreślona była postać Davida – człowieka bez głowy, czasem z krukiem na ramieniu; pojawiały się też podobizny mężczyzny z głową tego ptaka zamiast ludzkiej. Następnie zaczęto budować świątynie, z biegiem lat coraz bardziej okazałe. Ostatecznie za wzór typowej świątyni uznaje się budowlę gotycką, której przypory przypominały opadające ptasie skrzydła. Powstał kodeks, którego należało przestrzegać. Między innymi w kodeksie pojawił się punkt o nieinteresowaniu się magią. Posługujących się nią – zwanych Odmieńcami - należało spalić. Zakazano związków z osobami magicznymi. Zdolności magiczne uznawano za wykroczenie przeciwko Jedynemu Słusznemu Panu, gdyż tylko on jeden mógł trudzić się tą sztuką.
Odmieńcy zmuszeni byli do ukrywania swych umiejętności. Z czasem doszło do założenia Stowarzyszenia Nocy, które miało na celu zrzeszenie osób magicznych oraz zapewnienie im bezpieczeństwa, rozwijania umiejętności posługiwania się magią, jak i jej ukrywania. Na czele organizacji stanął domniemany potomek Connora, który z trójki rodzeństwa najbardziej zgłębiał tajniki sztuki magicznej. Główna siedziba Stowarzyszenia Nocy powstała w bryle Gór Szarych, leżących na dalekiej północy.

Realia krainy Fantazji

Skoro Fantazja jest światem równoległym, to mamy tutaj XXI wiek, lecz odmienny od tego w świecie rzeczywistym - ku niebu strzelają wieże zamków rodem ze średniowiecza, a jednocześnie spotkać można kilka koczowniczych plemion jak za wczesnych początków ludzkości; rozwój nie osiągnął tego z XXI wieku, aczkolwiek czasy docierają do wieku XVII - swój początek mają maszyny parowe (słynny steampunk, skoro panuje tu magia). Mimo tak różnorodnej mozaiki kulturowej panuje swoisty ład - przeważają czasy wieków średnich i Elżbiety I wraz z Kopernikiem, zjawiska pozostałych są sporadyczne.
Od czasu niewyjaśnionego zniknięcia Davida, powstało wiele ludzkich osad oraz miast, lecz i tak są one mniejszością w porównaniu z powierzchnią terenów niezamieszkałych, a nawet nieodwiedzanych przez ludzi.
Jednak w krainie Fantazji panuje niepokój, Równowaga została zakłócona. Mówi się, że Portal przestał działać prawidłowo i niektóre korzystające z niego osoby zniknęły. Ponoć naukowcy i fantaści ze świata rzeczywistego mają z tym jakiś związek – zmienili działanie Portalu i ten przenosi stworzenia do tajnych laboratoriów. Szamanka z górskiego plemienia głosi nadejście Jedynego Słusznego Pana, na niebie widziano ogromnego kruka. Wszystko wskazuje na powrót Davida. Nie wiadomo jakie ma zamiary.
Naszym zadaniem jest wywołanie Portalu i wysłanie doń ekspedycji, która zbada sprawę. Jakiś czas temu, ze względu na znikające stworzenia, został on zapieczętowany przez Stowarzyszenie Nocy bardzo silnym zaklęciem. Do wywołania przejścia należy zdobyć:
· Poroże Kirina,
· Fragment skorupy jeszcze niewyklutego Żmijoptaka,
· Łuski Węża Morskiego,
· Kolec grzbietowy smoka Norweskiego Kolczastego,
· Kilka włosów z grzywy Kelpie,
· Łzy Feniksa,
· Żebro Testrala,
· Szpony Bazyliszka,
· Pióra Hipogryfa, 
Ponadto w Dzień Kary – rocznicę nałożenia przez Davida obowiązku składania ofiar, należy spalić osiem kruków oraz ośmioletnią, magiczną dziewczynkę.
Całemu zdarzeniu musi towarzyszyć Fuzja – kobieta-dżin, o wyjątkowo kapryśnym charakterze. Jej została powierzona tajemnica połączenia powyższych składników i ofiar. Ponoć lampa z Fuzją spoczywa w podziemiach siedziby Stowarzyszenia Nocy, w ogromnej sali wypełnionej wodą, gdzie artefaktu strzeże nader inteligentny ogromny węgorz imieniem Falgrim.

Ciekawostki:

· Powiadają, że David miał na utrzymaniu kruka imieniem Somnus. Ludzie wierzyli, iż nocą kruk osiągał ogromne rozmiary, a chłopak dosiadał go i w ten sposób wędrował po świecie. Ponoć tuż przed popełnieniem samobójstwa David podpalił Somnusa, który wyleciał przez okno. Ludzie uznali go za piekielną duszę chłopaka.
· Portal, który stworzył David może pojawić się w dowolnym miejscu na ziemi. Sztuką jest stworzenie odpowiednich warunków i posiadanie kwalifikacji do wywołania go.
· Jedynym miejscem, gdzie Portal nie może pojawić się w realnym świecie jest Wyżyna Tybetańska. Nie wiadomo dlaczego.
· Ponoć w każdym zakątku Fantazji można odnaleźć stare rzeźby i symbole przedstawiające człowieka bez głowy.
· Gdzieś w górach istnieje wioska, której mieszkańcy raz do roku spalają kruka w ofierze Jedynemu Słusznemu Panu.
· Fuzja niegdyś była Odmieńcem, lecz przez własną głupotę stała się więźniem lampy swojej babki.
· Falgrim, choć powszechnie uznawany za samca, jest w rzeczywistości samicą i nosi w swym ciele trzy jaja.
                                                                                                                                                        ~Lisbeth


Ciąg fabularny: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu