David Walker
Lata temu, w realiach dziewięciowiecznej Mercji – jednego z siedmiu
państw heptarchii anglosaskiej, mieszkał człowiek znany jako David
Walker. Przez innych postrzegany był jako wysłannik diabła, gdyż wierzył
jedynie w potęgę świata snów – nie uznawał żadnych bóstw. W tych
czasach jawne opowiadanie nocnych mar było zakazane, ponieważ świadczyły
one o odwiedzaniu śniącego przez demoniczne istoty. Przez wiele lat
David był prześladowany i poniżany za głoszenie swoich sennych fantazji.
Szara rzeczywistość doprowadziła go do zaawansowanej depresji,
pocieszenie znajdował jedynie w snach, toteż śnił jak najwięcej.
Któregoś dnia ludzie z wioski postanowili zabić Davida. Ten ich
uprzedził i w momencie, gdy jego dom był oblegany przez hołotę,
poderżnął sobie gardło. Jego ciało zostało wyrzucone do morza.
Powstanie nowego świata i idea światów równoległych
Śmierć niekiedy definiuje się jako zaprzestanie istnienia w jednym
świecie i rozpoczęcie nowego w innym. Tak stało się z Davidem. Na skutek
wyboru, którego dokonał – poświęcił życie dla snów – powstał nowy
świat, równoległy do naszego. Tam też David narodził się na nowo,
przyjmując jednak inną powłokę cielesną, niż w świecie rzeczywistym,
gdzie zginął.
Świat, w którym się zjawił był jednak chaotyczny. Walker postanowił
uporządkować go i za pomocą pięciu żywiołów – magię, którą praktykował w
świecie rzeczywistości ustanowił jako piąty żywioł – stworzył namiastkę
świata, który teraz znamy. Choć świat ów przybrał odpowiedni kształt,
to był pusty i pozbawiony kontrastów; nijaki. David postanowił więc
zapełnić pustkowie istotami znanymi z legend: pojawiły się pierwsze
smoki, karły, lodowe olbrzymy i trolle. Dla utrzymania równowagi Walker
wprowadził elementy świata rzeczywistego: przeróżne ptaki, ssaki znane z
łąk, lasów, pastwisk, owady, ryby. Wszystko po to, by utrzymać ład i
harmonię.
Ostatecznie, nie mając lepszego wyjścia, Walker zdecydował się na
sprowadzenie ze świata rzeczywistego ludzi, którzy pomogliby mu
dokończyć jego dzieło.
Portal oraz ci, którzy mogą przezeń przejść – wybrańcy
Skutkiem ubocznym magii, która panoszyła się w Fantazji – świecie
Walkera było powstanie Portalu, który do dziś pełni rolę łącznika między
światem magii a rzeczywistością. Nie każdy może przejść przez Portal –
pierwotnie warunkiem była wiara w magię oraz moc snów.
Twórca magicznego świata wybrał osiem osób z różnych zakątków świata.
Każdą obserwował przez długi okres czasu, by upewnić się, że jest tą
właściwą – wierzy w potęgę magiczną. Ponoć David na same obserwacje
poświęcił około piętnastu lat swojego życia.
Wybrańców uświadomił o istnieniu świata magii, pokazał im też jak
wywołać Portal. Każda z wybranych osób była inna, różniły ich: płeć,
wiek, kolor skóry i przede wszystkim – kultura. Wybrańcy udoskonalili
świat Davida, wprowadzając doń stworzenia występujące w ich kulturach i
wierzeniach.
Historia wybrańców – zaludnienie krainy Fantazji
W zamian za pomoc w ukończeniu dzieła życia, David pozwolił Wybrańcom
osiedlić się w nowym świecie. Początkowo zamieszkiwali oni w lesie,
budując z pomocą magii niewielką wioskę, podczas gdy Walker wieńczył
swoje dzieło wysokimi górami. Doszło do rozłamu między Wybrańcami –
troje z nich pragnęło sprowadzić do Fantazji ludzi ze świata
rzeczywistości. Było to zakazane, by zachować wyjątkowość świata magii,
by nie został on zniszczony przez innych ludzi. Chikamatsu, Maria i Jean
przeprowadzili przez portal blisko trzydzieści osób. Gdy Walker
dowiedział się o tym, wszystkim Wybrańcom odebrał moc władania magią.
Ukarał też sprowadzonych – raz do roku żądał od nich ofiary w postaci
ośmioletniej dziewczynki. Sprawił on też, że przejście przez Portal
stało się znacznie trudniejsze, należało zdobyć kilka artefaktów i
stworzyć odpowiednie warunki.
Rozpowszechnienie magii wśród ludzi – czarownice, wiedźmy, magowie
Mówi się, że dwójka Wybrańców postanowiła wstąpić w związek partnerski
(prawdopodobnie Maria i Jean). Ponoć ich dzieci, Michele, Grace i
Connor, wykazywały podstawowe zdolności magiczne. Michele została
złożona w ofierze, gdy ukończyła ósmy rok życia. Potomstwo Grace także
interesowało się magią i podobnie jak ona potrafiło opanować tę sztukę
wskutek nauki. Okazało się, że zdolności te przekazywane są z rodzica na
dziecko. Connor zginął podczas eksperymentu magicznego; mówi się, że
zabiło go zaklęcie.
Jest legenda mówiąca o powstaniu ras istot posługujących się magią.
Religia. Prześladowanie Odmieńców i powstanie Stowarzyszenia Nocy
Kara ustanowiona przez Davida przyczyniła się do postrzegania go jako
boga. Nadano mu tytuł Jedynego Słusznego Pana. Początkowo miejscami
kultu były ołtarze, gdzie nakreślona była postać Davida – człowieka bez
głowy, czasem z krukiem na ramieniu; pojawiały się też podobizny
mężczyzny z głową tego ptaka zamiast ludzkiej. Następnie zaczęto budować
świątynie, z biegiem lat coraz bardziej okazałe. Ostatecznie za wzór
typowej świątyni uznaje się budowlę gotycką, której przypory
przypominały opadające ptasie skrzydła. Powstał kodeks, którego należało
przestrzegać. Między innymi w kodeksie pojawił się punkt o
nieinteresowaniu się magią. Posługujących się nią – zwanych Odmieńcami -
należało spalić. Zakazano związków z osobami magicznymi. Zdolności
magiczne uznawano za wykroczenie przeciwko Jedynemu Słusznemu Panu, gdyż
tylko on jeden mógł trudzić się tą sztuką.
Odmieńcy zmuszeni byli do ukrywania swych umiejętności. Z czasem doszło
do założenia Stowarzyszenia Nocy, które miało na celu zrzeszenie osób
magicznych oraz zapewnienie im bezpieczeństwa, rozwijania umiejętności
posługiwania się magią, jak i jej ukrywania. Na czele organizacji stanął
domniemany potomek Connora, który z trójki rodzeństwa najbardziej
zgłębiał tajniki sztuki magicznej. Główna siedziba Stowarzyszenia Nocy
powstała w bryle Gór Szarych, leżących na dalekiej północy.
Realia krainy Fantazji
Skoro Fantazja jest światem równoległym, to mamy tutaj XXI wiek, lecz
odmienny od tego w świecie rzeczywistym - ku niebu strzelają wieże
zamków rodem ze średniowiecza, a jednocześnie spotkać można kilka
koczowniczych plemion jak za wczesnych początków ludzkości; rozwój nie
osiągnął tego z XXI wieku, aczkolwiek czasy docierają do wieku XVII -
swój początek mają maszyny parowe (słynny steampunk, skoro panuje tu
magia). Mimo tak różnorodnej mozaiki kulturowej panuje swoisty ład -
przeważają czasy wieków średnich i Elżbiety I wraz z Kopernikiem,
zjawiska pozostałych są sporadyczne.
Od czasu niewyjaśnionego zniknięcia Davida, powstało wiele ludzkich osad
oraz miast, lecz i tak są one mniejszością w porównaniu z powierzchnią
terenów niezamieszkałych, a nawet nieodwiedzanych przez ludzi.
Jednak w krainie Fantazji panuje niepokój, Równowaga została zakłócona.
Mówi się, że Portal przestał działać prawidłowo i niektóre korzystające z
niego osoby zniknęły. Ponoć naukowcy i fantaści ze świata rzeczywistego
mają z tym jakiś związek – zmienili działanie Portalu i ten przenosi
stworzenia do tajnych laboratoriów. Szamanka z górskiego plemienia głosi
nadejście Jedynego Słusznego Pana, na niebie widziano ogromnego kruka.
Wszystko wskazuje na powrót Davida. Nie wiadomo jakie ma zamiary.
Naszym zadaniem jest wywołanie Portalu i wysłanie doń ekspedycji, która
zbada sprawę. Jakiś czas temu, ze względu na znikające stworzenia,
został on zapieczętowany przez Stowarzyszenie Nocy bardzo silnym
zaklęciem. Do wywołania przejścia należy zdobyć:
· Poroże Kirina,
· Fragment skorupy jeszcze niewyklutego Żmijoptaka,
· Łuski Węża Morskiego,
· Kolec grzbietowy smoka Norweskiego Kolczastego,
· Kilka włosów z grzywy Kelpie,
· Łzy Feniksa,
· Żebro Testrala,
· Szpony Bazyliszka,
· Pióra Hipogryfa,
Ponadto w Dzień Kary – rocznicę nałożenia przez Davida obowiązku
składania ofiar, należy spalić osiem kruków oraz ośmioletnią, magiczną
dziewczynkę.
Całemu zdarzeniu musi towarzyszyć Fuzja – kobieta-dżin, o wyjątkowo
kapryśnym charakterze. Jej została powierzona tajemnica połączenia
powyższych składników i ofiar. Ponoć lampa z Fuzją spoczywa w
podziemiach siedziby Stowarzyszenia Nocy, w ogromnej sali wypełnionej
wodą, gdzie artefaktu strzeże nader inteligentny ogromny węgorz imieniem
Falgrim.
Ciekawostki:
· Powiadają, że David miał na utrzymaniu kruka imieniem Somnus.
Ludzie wierzyli, iż nocą kruk osiągał ogromne rozmiary, a chłopak
dosiadał go i w ten sposób wędrował po świecie. Ponoć tuż przed
popełnieniem samobójstwa David podpalił Somnusa, który wyleciał przez
okno. Ludzie uznali go za piekielną duszę chłopaka.
· Portal, który stworzył David może pojawić się w dowolnym
miejscu na ziemi. Sztuką jest stworzenie odpowiednich warunków i
posiadanie kwalifikacji do wywołania go.
· Jedynym miejscem, gdzie Portal nie może pojawić się w realnym świecie jest Wyżyna Tybetańska. Nie wiadomo dlaczego.
· Ponoć w każdym zakątku Fantazji można odnaleźć stare rzeźby i symbole przedstawiające człowieka bez głowy.
· Gdzieś w górach istnieje wioska, której mieszkańcy raz do roku spalają kruka w ofierze Jedynemu Słusznemu Panu.
· Fuzja niegdyś była Odmieńcem, lecz przez własną głupotę stała się więźniem lampy swojej babki.
· Falgrim, choć powszechnie uznawany za samca, jest w rzeczywistości samicą i nosi w swym ciele trzy jaja.
~Lisbeth
Ciąg fabularny:
- Jedyny Słuszny Pan #1
- Jedyny Słuszny Pan #2
- Jedyny Słuszny Pan #3
- Jedyny Słuszny Pan #4
- Jedyny Słuszny Pan #5
- Jedyny Słuszny Pan #6
- Jedyny Słuszny Pan #7
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz